Laparoskopi nedir?

Laparoskopi kapalı cerrahi işlemi olup karın boşluğuna kamera yardımıyla bakılmasını sağlayan bir endoskopi türüdür. Göbek deliğinden açılan yaklaşık 1 cm lik bir delikten karın boşluğuna ilerletilen kamera sayesinde karın içi tüm organlar izlenebilir. Bu nedenle laparoskopi sadece kadın hastalıkları ile ilişkili durumların tedavisinde değil, genel cerrahi, üroloji gibi birçok branşta da yaygın kullanılan bir cerrahi tekniktir.

Laparoskopi hangi durumlarda yapılır?

Günümüzde sosyal hayatta daha aktif rol üstlenmeleri nedeniyle biz kadınlar uygulanacak operasyonlar sonrası uzun süre hastanede kalmak, iyileşmek için haftalarca beklemek yerine günübirlik cerrahi işlemleri tercih etmekteyiz. Bunun yanında kozmetik olarak beklentilerin son derece yüksek seviyeye ulaştığı hayatımızda ameliyat sonrası karnımızda kocaman iz olsun istemiyoruz. Operasyon sonrası 1 gün hastanede kalıp 3-4 gün içinde günlük yaşantımıza dönmemizi sağlayan laparoskopik cerrahi günümüzde en yaygın tercih edilen operasyon tekniğidir.

Artık laparoskopik cerrahi günümüzde tüm jinekolojik hastalıkların tedavisinde uygulanabilmektedir. Kanser tedavilerinden, idrar kaçırma operasyonlarına, üreme sağlığı ile ilgili miyom, yumurtalık kistleri, fallop tüpleri ile ilgili hastalıklardan dış gebelik gibi durumlara kadar birçok kadın hastalıklarına laparoskopik teknik uygulamak mümkündür.

Laparoskopi nasıl uygulanır?

Laparoskopik cerrahi genel anestezi altında uygulanmalıdır. Donanımlı ameliyathaneler, tecrübeli ekiplerce uygulanması gereken bu cerrahi teknik yüksek düzeyde teknolojik altyapı gerektirmektedir.

Laparoskopik cerrahide göbek deliği çukuruna açılan bir cm lik delikten ilerletilen özel kanüller ile karın içi boşluğu karbondioksit gazı ile şişirilir. Ardından ilerletilen teleskop ile tüm karın içi organları izlenebilir. Doktorun tercihine ve hastalığın durumuna göre kasık bölgesine açılan iki ya da üç adet yarım santimetrelik delik içinden ilerletilen cerrahi kanüller ile operasyon uygulanır.

laparoskopi_nedir

Tüp Bebek Danışma Formu
    Çocuk isteğine ilişkin tüm sorularınızı bize gönderebilirsiniz.
    Mesajınız iletilmiştir.